• 30 dagars returrätt
    Vänta med att bestämma dig tills du får smyckena.
  • Gratis frakt
    På beställningar över 299,- kr. Annars 19,- kr. i frakt
  • Express till Sverige
    2-3 dagars leverans till hela Sverige
  • Godkända av Klarna
    Faktura 14 dagar (0,- kr i avgift)

Villkor

Frakt & leverans

BodyMod.se försöker att ge dig Sveriges bästa leverans av kroppsutsmyckningsmaterial.
Beställer du att innan kl. 15.00* på alla vardagar, så skickar vi varan samma dag.
Om du köper för 299,-. kr. eller mer kan du också välja vårt alternativ för fri frakt. Detta väljer du när du fyller i din adress.

* Betalningen ska ha genomförts innan denna tidpunkt.

Hantering av personuppgifter

För att du ska få din vara levererad behöver vi ditt namn och din postadress. Eftersom vi skickar ut en elektronisk orderbekräftelse behöver vi också din e-postadress. Informationen förs eller säljs inte vidare till tredje part. Den kommer endast att användas i marknadsföringssyfte av BodyMod.se till dig, ifall du prenumererar på vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet kan när som helst avanmälas antingen genom att logga in på ditt konto eller i slutet av varje nyhetsbrev.

Om du väljer betalning via Klarna kommer nödvändig beställningsinformation naturligtvis att delas med Klarna. Detta sker dock självklart genom säkra anslutningar och endast om du väljer betalning via just Klarna.

Retur, avbeställning och klagomål

Eftersom att BodyMod.se strävar efter att ge dig den absolut bästa kundservicen och handelsupplevelsen ger vi dig inte bara vad lagen föreskriver, utan vi ger dig i stället för den normala 14 dagars returrätten hela 30 dagars full återbetalning. Det innebär att du har 30 dagar på dig att avgöra om köpet var korrekt and returnera varan. Det enda kravet som vi ställer är att smyckena inte har varit utanför deras ursprungliga transparenta and slutna förpackningar. Detta ber vi dig bara för att vi ska kunna känna oss säkra på att smycket inte har använts. Om smycket har använts så kan det inte returneras and säljas vidare, som man t.ex. annars kan göra med ett klädesplagg eller andra föremål som inte är i kontakt med kroppsvätskor .

Om du ska returnera ett smycke på grund av att du har ångrat dig, köpt fel eller annat så måste du meddela oss inom 30 dagar efter att du har fått varan. Därefter ska vi ha smycket inom 10 dagar. Om din vara är skadad och täcks av 2 års garanti så ersätter vi naturligtvis dina eventuella fraktkostnader. Om din vara är defekt vid mottagandet är det mycket viktigt att du inte tar ut smycket ur den ursprungliga transparenta and slutna förpackningen. Ta bara en snabb bild med din mobil och skicka bilden till oss med ditt ordernummer så kan vi ofta lösa det snabbt genom att skicka ett nytt smycke.

Observera att självförvållad skada inte täcks. Har smycket t.ex. tappats och gått sönder så kan vi inte täcka skadorna. Detsamma gäller för borttappade kulor. Det är kundens ansvar att skruva på kulorna ordentligt så att de inte faller av efter kort tid. När det gäller akrylkulor täcker vi inte heller kulor som har skruvats på så pass hårt att de har spruckit, eller i övrigt kulor som har överskruvats.

Väljer du att nyttja din returrätt och därmed returnerar en del av din beställning så kan en eventuell fri frakt komma att kvittas mot det belopp som återbetalas. Detta är fallet om det totala beloppet för återstående varor (de som du inte har skickat tillbaka) understiger 299, - kr. Detta innebär att om du köper varor för 320 kr. och sedan returnerar varor för t.ex. 50 kr, så kommer ditt totala inköp bli 220 kr. Det ligger under gränsen för vad vi erbjuder fri frakt för. Du kommer därför inte att få tillbaka 100 kr, eftersom vårt system räknar ut fraktkostnaden för 19 kr. I ett sådant fall kommer du alltså få 81 kr. tillbaka.
Om du väljer att skicka tillbaka hela din order så får du naturligtvis hela beloppet återbetalat.

Om du vill returnera en vara ska du kontakta vår kundtjänst. Då blir ditt problem löst snabbt and effektivt. Hitta mer om kundtjänst här och läs mer om hur du returnerar en vara här, Där hittar du också vår standardblankett som även har skickats till dig via e-post vid fakturering

Beställning & betalning

Vi strävar efter att göra din betalning så enkel som möjligt. Därför använder vi alltid den senaste betalningstekniken och försöker att erbjuda alla kända kreditkort. I enlighet med svensk lag kommer vi inte att dra pengar från ditt kreditkort innan vi skickar varan. Vårt betalningssystem levereras av ePay i samarbete med NETS/Bambora. Dina fullständiga kortuppgifter blir därför aldrig tillgängliga för BodyMod.se anställd, utan överförs direkt via säkra krypterade kanaler till NETS/Bambora. På BodyMod.se kan du betala med bankkorten och banktjänsterna: Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, PayPal och Klarna Faktura. BodyMod.se antar alla avgifter i samband med köpet via betalkort och PayPal. Om du väljer betalning via faktura tillkommer det en avgift på 19 kronor per order.

När du har lagt en order på BodyMod.se så får du ett elektroniskt kvitto på din beställning. Sedan kollar vi manuellt på din beställning. Om en vara mot all förmodan inte skulle finnas i lager så kommer vi antingen att skicka dig resterande beställda varor och senare skicka den saknade varan när den kommer tillbaka i lager, eller så kontaktar vi dig för att höra om du kan vara intresserad av en annan produkt.
Du får ett nytt e-mail när varan är packad and levererad.

Produktinformation

Vi ser det som sunt förnuft att beskriva en produkt ordentligt. Vi strävar därför efter att ge dig den bästa möjliga informationen. För produkter där storleken är angiven eller vald så kan det i vissa fall vara variationer i storleken. Detta pga. omvandling från tum till mm. samt med ekologiska produkter och i sedan även allmänhet. Därför kan det i ytterst sällsynta fall ske och vi tar förbehåll för detta.