Villkor

Laddar...

Vi på Bodymod strävar efter att leverera inspirerande pieces of identity och intressera andra i kroppssmycken. Men vi hatar långa och tråkiga texter. Så vi försökte hålla denna del så enkel som möjlig.

Frakt och hantering

Vi strävar efter att skicka din order inom 24 timmar. Detta gäller alla vanliga arbetsdagar*.
Vi försöker alltid ge dig de bästa leverans alternativen. Du kan se vilka och deras förväntade leveranstid genom att klicka på denna länk. Du väljer din valda leveransmetod vid checkout.
Notera att de olika leverans alternativen har olika ”avstängnings punkter” och vi försöker alltid prioritera dem så att majoriteten av kunder får deras paket så fort som möjligt. Med avstängnings punkter menar vi att de olika leverans ombuden hämtar paketen i vårt lager på olika tider. Därför plockar vi, packar och skickar vi så att vi får flest paket som levereras med varje leverantör, som tjänar dig och andra så snabbt som möjligt.

Notera att innan vi kan hantera och skicka din order behöver vi klartecken från din valda betalningsleverantör. Normalt sker detta inom några sekunder men vårt system kommer automatiskt avbryta din order om den inte kommer fram inom en timme.

*Vanliga arbetsdagar är dagar när vi har vårt lager öppet och de vanliga leverans ombuden hämtar från lagret. Det är från måndag till fredag förutom de datum som du hittar i listan via denna länk här.

Hantering av personlig information

För att lägga en order på Bodymod behöver vi få information om dig. Som din mail för att kunna skicka din orderbekräftelse och din leveransadress för att kunna skicka dina produkter. Detta är standard och tillåter oss en riktig försäljningsprocess. Du behöver inte öppna ett konto på vår hemsida när du lägger din första order, men om du inte har en så skapas ett automatiskt åt dig när du handlar på vår sida. Din inloggningsinformation skickas till dig automatiskt efter att kontot skapats.
Från detta konto så kan du se informationen vi har om dig och du kan avsluta kontot när du vill.
Men vi rekommenderar dig att behålla ditt konto eftersom det har vissa fördelar. Den låter dig ha koll på dina ordrar och förenklar kundtjänsten och du kan kontrollera dina prenumerationer på nyhetsbrev. Och det kostar dig ingenting alls.

Förutom informationen som du delar med oss så använder vi också av cookies och analyserar ditt beteende under tiden du besöker vår hemsida.
Cookies använder vi först och främst för att vår hemsida ska fungera. Utan dem så är det omöjligt för oss att veta vilka produkter du la i din varukorg. Vi använder dem också för att analysera användarbeteende och förbättra hemsidans användbarhet och optimera reklam anpassning. Kort sagt, inget att vara rädd för.
Slutligen behöver vi också förhindra bedrägeri. Detta görs via vår automatiserade bedrägerikontroll, som mäter risker och upptäcker potentiella problem med konton.

Vi strävar efter att vara helt öppna för alla våra besökare. Därför vill vi informera dig om att om du accepterar vissa cookies, som Google, Facebook, Snapchat, Pinterest och TikTok, kan vi överföra viss information. De uppgifter vi flyttar till dessa kommer att maskeras (<hashed>) innan vi gör det. I korthet innebär det att vi aldrig delar uppgifter om dig som någon människa kan läsa. Detta beror på att vi krypterar uppgifterna med en hash-nyckel för din säkerhet. Uppgifterna kommer vanligtvis att innehålla din e-postadress, ditt namn, telefonnummer, vad du köpte och när du köpte det.
Ibland behöver vi dock vidarebefordra data okrypterat. Detta kan vara en nödvändighet för alla nätbutiker ibland. Vi måste till exempel vidarebefordra dina uppgifter till den posttjänst som du valde för att leverera ditt paket. Eller om det rör sig om en polisutredning kan vi behöva överlämna försäljningsuppgifter till polisen. Detta är alla delar som ligger utanför vårt ansvarsområde, vilket är naturligt för alla näthandlare.

Det du behöver veta är det här. Vi håller din personliga information säker. Vi behåller endast det vi behöver och din information finns endast tillgängligt för ”de-nödvändiga” personalen och delas inte vidare med tredje part utan ditt tillstånd. Vi låter inte någon se eller använda din information. Din information lagras och säkerhetskopieras på krypterade servrar och uppfyller helt GDPR.

Om du vid något tillfälle vill veta vilken sorts information vi har om dig så kontakta oss gärna och vi hjälper gärna till.

Returer, klagomål och defekter

När du shoppar på Bodymod så kommer du automatiskt få en 100 dagar returperiod. Denna returperiod är baserad från den dagen du får din order.

Öppna inte förpackningen

Hygien är en av våra viktigaste prioriteringar på Bodymod. Därför säljer vi inte någon produkt som har varit i någon annan kunds händer. Vi skickar alla våra produkter i genomskinliga, tunna, förseglade förpackningar för att försäkra dig om att du aldrig kommer få en produkt som har funnits i en främlings kropp.
På grund av våra strikta hygienregler, när du öppnar någon av de förseglade förpackningarna så kan produkten inne inte returneras. Samma sak gäller om du försöker modifiera förpackningen på något sätt. Så du bör alltid kontrollera ditt paket noga innan du öppnar förpackningen. Vi hoppas att du förstår varför vi har vår strikta säkerhetspolicy eftersom att du säkert inte vill bära piercingar som en främling innan dig redan använt.
Du har såklart fortfarande rätt att under två års tid klaga på produkten och den obligatoriska sex månaders garanti enligt EU riktlinjer.
Om du märker ett problem med din produkt när du får den så är det viktigt att du dokumenterar problemet och kontaktar oss innan du öppnar förpackningen. Sedan meddela oss omedelbart. Detta betyder att om du inte har rapporterat några problem med produkten inom 14 dagar efter du har fått den så kommer vi att betrakta dem som levererade i full fungerande skick.

Returer

Om du önskar lämna tillbaka ditt köp så följ denna länk för instruktioner om hur du går tillväga. Notera att om du väljer att returnera en produkt till oss så tänk på hur du skickar tillbaka den. Återanvänd inte brevet/paketet som produkterna levererades i. De är endast gjorda för att användas en gång och ska direkt slängas i återvinningen.
Luftbubblorna är inte tillräckligt starka för att hantera flera transporter.
Det är bäst om du alltid använder ny och skydd säker förpackning när du returnerar produkter från oss. Undvik att använda tunt pappersbrev eftersom de inte är tillräckligt säkra. Väl vadderade kartonger är vanligtvis den bästa lösningen.
Om en produkt kommer tillbaka till oss och har skadats under transporten så kan vi inte acceptera returen. Du måste istället göra en klago anmälan till postombudet som du valde som leverans.
Kom ihåg att du som kund alltid är ansvarig för kostnaden av returen plus försäkringen och spårningen av produkterna du skickar tillbaka till oss.

Återbetalning

Om du returnerar produkter till oss så är vi obligerade att återbetala kostnaden till kontot du betalade ifrån. Vilket betyder att vi inte kan ändra bankkonto för återbetalningen. Vi behandlar ofta återbetalningar inom fem arbetsdagar.
Från tiden vi har återbetalat så kan det ta alltifrån några minuter till en vecka innan den når dig. Allt beror på din valda betalningsmetod och din bank.
Du kommer få ett mail med kvitto när vi har hanterat din återbetalning. Kvittot kan även ses på ditt konto om du inte har fått ett mail.
Om du inte har hört från oss angående returen du har gjort så kontrollera ditt spårningsnummer. Om den har levererats till oss så var god låt tiden ovan passera. Kolla ditt användarkonto på vår hemsida för att se om din kredit har hanterats.
Om din retur inte har kommit till oss så kan vi tyvärr inte göra något för att skynda på processen.

Återbetalning leveranskostnad

Det finns några detaljer att ta hänsyn till när det gäller återbetalning av fraktkostnader:

  • Om du beställer dina produkter med en av våra standardfraktmetoder har du rätt till full återbetalning av din beställning, inklusive de ursprungliga fraktkostnaderna, om du väljer att returnera hela ditt köp. Om du däremot har valt en annan fraktmetod än standardmetoden kan vi inte återbetala den ursprungliga fraktkostnaden.
  • Om du har bestämt dig för att returnera vissa varor bör du överväga tröskelvärdet för fri frakt, om du fick en rabatt eller fri frakt baserat på det totala ordervärdet. När värdet av de returnerade varorna har dragits av från det ursprungliga ordervärdet kan det totala ordervärdet hamna under tröskelvärdet för fri frakt. I så fall gäller rabatten eller den fria frakten inte längre, och du är därför skyldig att betala för den ursprungliga fraktkostnaden.

Som tidigare nämnts ska kostnaden för frakt från dig till vårt lager alltid bäras av dig och återbetalas således inte.

Produkt defekter

Om det händer ett problem efter du har öppnat den förseglade förpackningen så kommer vi behandla det som vanligt produkt klagomål och hantera det därefter. Vänligen notera att vi täcker inga skador som har gjorts av slutanvändaren, vi kan inte heller hjälpa dig om du tappar en kula eller någon annan del av produkten.

Det är upp till dig att du inte skruvar på kulor/lås för hårt eller för löst. Det kan sluta i att du skadar smycket eller tappar en kula och det är inget vi tar ansvar för.

Om det skulle hända att du mottar en defekt produkt så returnera den inte innan du har kontaktat vår kundtjänst först. Returer av skadade produkter måste alltid bli godkända i förväg. Om vi får en skadad produkt som vårt team inte har godkänt så måste vi anta att det skadades under returprocessen och därför kan inte betraktas som en legitim återkomst. Inga återbetalningar kommer att tillämpas på sådant.

Klagomål

Om du vill klaga på våra beslut och support, skicka in ditt ärende till ODR (online tvistlösningscenter). Detta är en EU-styrd, opartisk klagomyndighet som hanterar sådana fall. Naturligtvis skulle vi hata att några supportfrågor slutar här, men vi känner oss också skyldiga att visa dig vilka alternativ du har.

Beställningar som inte kunde levereras

Det är alltid kundens ansvar att vi har fått den korrekta leveransadressen och att leveransadressen uppfyller riktlinjerna för det valda postombudet. Detta måste göras under beställningens tid. Det är generellt inte möjligt att göra efter att en order är lagd.
Detta betyder att din brevlåda inte får vara trasig eller fylld så pass mycket att paketet inte får plats. Brevlådan måste visa adressen och normalt även ha mottagarens namn skrivit på den.
Om en order inte kan levereras eller inte hämtas upp hos postombudet av något skäl och skickas tillbaka till oss så kan vi tyvärr inte acceptera detta som en standard retur. Detta beror på att vi kommer att debiteras extra av postombudet för returen. Och då behöver vi avbryta din order minus returkostnaden. Returkostnaden är ofta 105 SEK för standardleverans och 300 SEK för express. Vi kan skicka beställningen på nytt. Du måste dock betala fraktkostnaden för att vi ska kunna skicka den igen. Dessutom tillkommer en avgift som posttjänsten tar för att behandla returen (vilken oftast är densamma som fraktkostnaden).

Beställning och betalning

Vi gör vårt bästa för att betalningen är så enkel som möjligt. Vi försöker också kunna ge så många relevanta betalningsalternativ som möjligt för dig, och att använda den senaste betalning teknologin för att göra det så smidigt och säkert som möjligt.
Vilket betyder att vi arbetar nära med de största betalnings leverantörerna i Europa, försäkrar dig att du endast får den bästa och säkraste betalningen.
Om du väljer att köpa med kreditkort så kommer vi inte ta några pengar från ditt kort innan din order har skickats. Om du väljer någon annan betalningsmetod så notera att det kan komma en avgift som kommer synas i checkout och och att deras betalningsvillkor är ett individuellt avtal mellan dig och dem. Om du har frågor angående betalningar via en tredje part betalningsleverantör (som faktura, avgifter eller andra betalningar relaterade frågor) så kontakta dem om du har några frågor.

Produkt information

Vi strävar efter att ge dig så mycket och exakt produktinformation som möjligt. Vi tycker att det är sunt förnuft att om vi förser dig med kunskapen kommer du att kunna fatta ett informerat beslut och se alla detaljer innan ditt köp. Notera att de flesta av våra produkter har en detaljerad produktbeskrivning och en tekniskt beskrivning som finns under fliken ”Ytterligare information”. Material som stål är ofta mycket exakta och det händer väldigt sällan att vi ger felaktig information om dem. Men var god notera att små skillnader kan ske främst när det kommer till organiska produkter.
Materials like steel are pretty precise, and it rarely happens that we give misleading information about them. But please note that sometimes slight variations can happen, especially when it comes to organic goods.
Men vi är bara människor så kom ihåg att vi alltid gör vårt bästa. Och glöm inte bort att kontakta oss om du har några frågor eller tror att det är något vi har gjort fel.