Villkor

Laddar...

ALLMÄNNA VILLKOR

Den här webbplatsen drivs och ägs av Blue Monkeys In Space Ltd. På hela webbplatsen hänvisar termerna "Bodymod", "vi", "oss" och "vår" till Blue Monkeys In Space Ltd. Tillgång till och användning av denna webbplats och produkterna, funktionerna och tjänsterna som är tillgängliga via denna webbplats (sammantaget "Tjänsterna") omfattas av följande villkor. Genom att använda tjänsterna samtycker du till alla villkor, som vi kan uppdatera emellanåt. På vår webbplats görs alla köp som privatpersoner, om inte annat skriftligen avtalats. Kontakta vår kundtjänst på [email protected] om du vill handla av oss som företag.

FÖRETAGET

Blue Monkeys In Space Ltd.
The Firs, Flat Nru. 7,
Triq Gorg Borg Olivier
Tas-Sliema, SLM 1801
Malta

E-post: [email protected]
Företagsnummer: C 94794
Momsregistreringsnummer: MT26944223

BESTÄLLNING

För att göra en beställning krävs en giltig betalningsmetod som accepteras hos oss. Om oförutsedda problem uppstår, eller om otillräcklig kreditinformation om köparen erhålls efter att beställningen har accepterats, har vi rätt att annullera den bekräftade beställningen och vi befrias från ansvar.
När du gör en beställning på denna webbplats förbinder du dig att all information som lämnas till oss är äkta och korrekt, att betalningsmetoden som användes för att göra din beställning tillhör dig enligt lag och att pengarna är tillräckliga för att täcka kostnaden för beställningen.
När du gör en beställning får du ett e-postmeddelande som bekräftar att vi tagit emot din beställning. Detta e-postmeddelande är endast en tillfällig bekräftelse och ska inte ses som en orderbekräftelse. Ett avtal för köp av varorna sker först när vi har debiterat din valda betalningsmetod.

PRISER OCH TILLGÄNGLIGHET

Våra priser anges på vår webbplats. Vi ändrar priserna emellanåt, men det påverkar inte avtalet som tidigare har trätt i kraft. I tillämpliga fall inkluderar priserna moms men ej fraktkostnad.
Trots att vi gör vårt bästa för att se till att all information, alla detaljer, priser, beskrivningar och lagerantal som visas på Bodymod är korrekta, så kan fel uppstå. Om vi upptäcker ett misstag kommer vi att informera dig om detta så fort som möjligt och vanligtvis med ett förslag till lösning som båda parter är nöjda med. Om vi redan har tagit emot din betalning och behöver göra en återbetalning, så återbetalar vi den till den betalningsmetod som du använde.

BETALNING

När vi tar emot din beställning utför våra betaltjänstleverantörer en standardkontroll av din betalningsmetod för att säkerställa att det finns tillräckligt med pengar på kontot för att fullgöra beställningen. Vårt team hanterar din beställning när denna kontroll har slutförts. Din betalningsmetod debiteras när beställningen är redo att skickas från vårt lager. Om du betalar med betalkort kommer betalningen vanligtvis att reserveras på ditt konto enligt villkoren för ditt kort tills vi hämtar eller avvisar betalningen.
Bodymod accepterar endast de betalningsmetoder som finns tillgängliga vid betalning.
Hos Bodymod är din betalning säker och helt krypterad med SSL och endast genom pålitliga betaltjänstleverantörer, så du har ingenting att oroa dig över.

LEVERANS

Vi skickar alla varor i säker förpackning. Du kan välja önskad fraktmetod vid betalning. Fraktkostnaden beror på storleken på din beställning och leveransvillkoren. Vi täcker eventuella skador på produkten under frakt och skickar vanligtvis en ersättning till dig om det behövs. Om du upptäcker ett problem med din produkt när du tar emot den är det viktigt att du dokumenterar det och kontaktar oss innan du öppnar påsen. Om du ännu inte har rapporterat några produktproblem inom 14 dagar efter ankomst, kommer vi att betrakta beställningen som levererad i fullt fungerande skick. 
Leveranstider kan variera beroende på tillgänglighet, men vi strävar efter att skicka din beställning inom 24 timmar. Det gäller alla vanliga arbetsdagar*. Eventuella föreslagna leveranstider kan bli föremål för oförutsedda förseningar, som vi inte ansvarar för.
Observera att fraktmetoderna har olika "betalningsstopp". Vi prioriterar dem alltid så att de flesta kunder får sina paket snabbt. Med betalningsstopp menar vi att de olika fraktleverantörerna hämtar paketen från vårt lager vid olika tidpunkter. Därför ser vi till att skicka så många paket som möjligt med varje leverantör, för att försäkra snabb service för alla våra kunder.

Beställningar som inte kunde levereras

Det är kundens ansvar att se till att vi har rätt leveransadress och att leveransadressen överensstämmer med postens riktlinjer. Du måste ange detta när du lägger beställningen. Om du upptäcker några fel bör du kontakta kundtjänsten omedelbart. Däremot finns det ingen garanti på att vi kan ändra den angivna adressen.
Dessutom måste det finnas fri tillgång till brevlådan som dessutom måste vara tömd för att få plats med paketet. Den bör ange den fullständiga adressen med mottagarens namn.
Om en beställning av någon anledning inte kan levereras eller hämtas av dig vid ett utsett serviceställe och därmed returneras till oss så kan vi tyvärr inte acceptera det som en standardretur. Detta eftersom att vi debiteras extra av fraktbolaget för returen. I ett sådant fall måste vi annullera din beställning minus returen. Returen ligger vanligtvis på 105 SEK för standardleverans och 300 SEK för expressleverans.  Vi kan skicka beställningen på nytt. Du måste dock betala fraktkostnaden för att vi ska kunna skicka den igen. Dessutom tillkommer en avgift som posttjänsten tar för att behandla returen (vilken oftast är densamma som fraktkostnaden).
*Vårt lager är öppet under vanliga arbetsdagar varifrån leverantörerna hämtar paketen. Arbetsdagarna är måndag till fredag, förutom de datum som anges via den här länken.

DEFEKTA PRODUKTER

Om ett problem uppstår efter att den förseglade påsen öppnats kommer vi att behandla det som en vanlig produktreklamation och hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Vi täcker dock inte skador som slutanvändaren har orsakat, och vi kan inte heller hjälpa dig om du tappar en kula, ett lås eller någon annan del av produkten. Du måste se till att du inte skruvar på kulorna/låsen för hårt eller för löst. Det kan sluta med att smycket går sönder eller en del går förlorad, vilket vi inte kan hållas ansvariga för.
Om du får hem produkt som redan är defekt ska du returnera den efter att du har kontaktat vår kundtjänst och fått godkännande. Returer av defekta varor måste alltid godkännas i förväg. Om vi tar emot en defekt produkt som vårt team inte har godkänt i förväg, antar vi att den gick sönder under returprocessen, som du är ansvarig för. I dessa fall står du för kostnaden.

ÅNGERRÄTT (RETURPOLICY)

Du förbehåller rätten att avbryta och returnera din beställning inom 14 dagar efter leverans, oavsett anledning och utan motivering. Men eftersom att vi tror på våra produkter och vill att du ska vara säker på att du är nöjd med din produkt, har vi förlängt denna returperiod till 100 dagar efter leveransdatum.

UNDANTAG TILL ÅNGERRÄTTEN

De flesta av våra produkter levereras i individuellt förseglade påsar. Det gör att vi kan garantera att ingen har burit produkten innan dig. Om du bryter, skadar eller ändrar på denna försegling avsäger du dig ångerrätten.
Vi hoppas att du förstår varför vi har en så strikt säkerhetspolicy. Du själv skulle nog inte vilja bära piercingar som en främling tidigare använt, eftersom det kan vara en allvarlig hälsorisk.

ANNULLERA BESTÄLLNING

Du kan avbryta en beställning och meddela oss att du vill returnera den genom att skicka ett meddelande där du tydligt uppger att du vill avbryta beställningen. Du kan skicka ett brev eller ett e-postmeddelande som informerar oss om din önskan att ångra köpet till Bodymod, Stapelholmer Weg 28-30, 24963 Tarp, Tyskland, eller [email protected]. Du kan inte avbryta beställningen genom att vägra ta emot den. Du kan även använda det juridiska standardformuläret för retur, men det är inget krav. Formuläret hittar du längst ned i villkoren.

DEFEKTA PRODUKTER

Om du behöver hjälp med en produkt bör du kontakta oss i rimlig tid så att vi kan hitta en snabb och passande lösning för dig. Vi rekommenderar att du kontaktar oss så fort som möjligt, särskilt om produkten skadades under leveransen. Om du kontaktar oss inom 14 dagar efter leveransen så anses det alltid rimligt.

BERÄKNING AV ÅTERBETALNING

Om du returnerar hela din beställning kommer vi att återbetala dig helt, inklusive den ursprungliga fraktkostnaden. Om du väljer någon annan fraktmetod än vår standardleverans (standard), återbetalar vi endast de returnerade produkterna. Om du endast returnerar några av dina köpta produkter får du inte tillbaka fraktkostnaden. Eventuella rabatter som har tillämpats kan också gå förlorade och dras av från din återbetalning vid partiella returer. Det inkluderar fri frakt vilken kan ha getts på grund av det ursprungliga värdet av beställningen.

PAKETERING AV RETUR

Var noggrann med hur du skickar tillbaka paketet. Avstå från att använda kuvertet eller kartongen som du fick föremålen i. De är avsedda för engångsbruk och ska genast återvinnas. Kuverten är inte tillräckligt starka för att hantera flera försändelser och har designats för att genast återvinnas.
Det är därför alltid bäst att använda nya och säkra skyddsförpackningar när du returnerar varor till oss. Avstå också från att använda tunna papperskuvert; de är inte tillräckligt skyddande. Välstoppade kartonger är oftast den bästa lösningen.
Om en vara returneras till oss och skadas under returtransporten kan vi inte acceptera returen. Istället måste du göra reklamation till den posttjänst du valt som avsändare.
Observera att du som kund alltid står för kostnaden av returen plus försäkring och spårning av de varor som returneras till oss.

ÅTERBETALNING

Vid återbetalning är vi alltid skyldiga att betala tillbaka pengarna till den källa som de kom ifrån. Det betyder att vi inte kan ändra bankkontot för återbetalningen. Vi behandlar vanligtvis eventuell återbetalning inom fem arbetsdagar. Från tidpunkten för vår återbetalning kan det ta allt från några sekunder till en vecka att nå dig. Det beror på vilken betalningsmetod du väljer och din bank.

KLAGOMÅL

Vi strävar alltid efter att göra våra kunder nöjda. Därför löser vi alla problem direkt med kunden. Så var inte rädd för att skicka in klagomål, förslag eller kommentarer.
Alternativt kan du också kontakta ditt lokala organ för tvistlösning:
Om du befinner dig i Europeiska Unionen och inte i USA är det organet känt som ODR (Online Dispute Resolution Center). Det är en EU-styrd, opartisk reklamationsmyndighet som hanterar sådana ärenden.

LÄNKA TILL BODYMOD

Du kan länka till vår webbplats, förutsatt att du gör det rättvist och lagligt och inte skadar vårt rykte eller drar fördel av det. Du får inte länka på något sätt som föreslår någon form av association, godkännande eller stöd från vår sida där det inte finns.
Du får inte länka från någon webbplats som du inte äger.
Denna webbplats får inte inramas/avbildas på någon annan webbplats. Vi förbehåller oss rätten att dra tillbaka tillstånd utan förvarning.

AVSTÅENDE

Om du bryter mot dessa villkor och vi inte vidtar några åtgärder, behåller vi ändå rätten att använda våra rättigheter och rättsmedel i alla andra situationer där du bryter mot dessa villkor.

ÅTKOMST

Åtkomst till den här webbplatsen är tillfällig och vi har rätt att dra tillbaka eller ändra tjänsterna utan förvarning. Vi är inte ansvariga om den här webbplatsen av någon anledning är otillgänglig under någon period. Ibland kan vi begränsa åtkomsten till vissa delar av eller hela webbplatsen. Webbplatsen innehåller även länkar till andra webbplatser ("Andra webbplatser") som vi inte driver. Blue Monkeys In Space Ltd. har ingen kontroll över andra webbplatser och tar inget ansvar för dem eller för någon förlust eller skada som kan uppstå från att du använder dem. Användning av andra webbplatser omfattas av villkoren på respektive webbplats.

ANSVARSFRISKRIVNING

Allt på denna webbplats visas utan garantier eller villkor angående dess riktighet. Såvida inte annat uttryckligen anges till den vidaste omfattningen som tillåts enligt lag, utesluter vi och våra leverantörer, innehållsleverantörer och annonsörer alla villkor, garantier och andra villkor som annars kan anses vara underförstådda genom lag, sedvanerätt eller rättsprincip och ska inte vara ansvariga för några skador överhuvudtaget, inklusive, utan begränsning till, direkta, indirekta, följdskador, särskilda, följdskador eller incidental skador, eller skador för förlust av användning, vinster, data eller andra immateriella tillgångar, skada på rykte eller goodwill, eller kostnaden för inköp av ersättningsvaror, som uppkommer i samband med användningen, oförmågan att använda, prestanda eller fel på denna webbplats eller de andra webbplatserna och alla material som publiceras på dem, oavsett om sådana skador var förutsebara eller uppkommer av kontrakt, skadestånd, rättvisa, återbetalning, genom lag, enligt sedvanerätt eller på annat sätt. Detta påverkar inte Blue Monkeys In Space Ltd:s ansvar för dödsfall eller personskada som uppstår till följd av vårdslöshet, bedräglig felaktig framställning, felaktig framställning av en grundläggande fråga eller något annat ansvar som inte kan uteslutas eller begränsas enligt tillämplig lag.

VALFRIA VERKTYG OCH TJÄNSTER

Ibland ger vi tillgång till verktyg från tredje part som vi varken övervakar eller har någon kontroll över. Till exempel, men inte begränsat till, tjänster för att spåra ditt paket.
Du förstår och samtycker till att vi ger dig tillgång till sådana verktyg "i befintligt skick" och "som finns tillgängligt" utan några garantier, representationer eller villkor av något slag och utan något stöd. Vi har inget ansvar som härrör från eller relaterar till din användning av valfria verktyg från tredje part.
All användning av valfria verktyg som erbjuds via webbplatsen sker helt på egen risk och eget gottfinnande. Du bör alltid se till att du är bekant med och accepterar villkoren för de verktyg som tillhandahålls av tredje parts leverantör(er).
I framtiden kan vi också erbjuda nya tjänster och/eller funktioner via webbplatsen (inklusive att släppa nya verktyg och resurser). Sådana nya funktioner eller tjänster omfattas också av dessa villkor.

TILLÄMPLIG LAGSTIFTNING

Dessa villkor styrs av och tolkas enligt Maltas lagar.

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

För att beställa från Bodymod krävs det att du uppger vissa personuppgifter, som till exempel din e-post för att skicka orderbekräftelsen och din leveransadress för att skicka dina varor. Det är standard och gör att vi kan hantera försäljning och redovisning korrekt. Du behöver inte skapa ett konto på vår webbplats för att beställa för första gången, men om du inte har ett konto så skapas ett automatiskt när du handlar från vår sida. Inloggningsuppgifterna skickas automatiskt till dig efter att de har skapats.
Från det här kontot kan du se de uppgifter vi har om dig och radera dem när som helst.
Vi rekommenderar dock att du behåller kontot eftersom att det har vissa fördelar. Det låter dig spåra dina beställningar, det förenklar kundtjänst och du kan kontrollera nyhetsbrevprenumerationer. Det är dessutom gratis.
Förutom den information du tillhandahåller använder vi även cookies som spårar dina handlingar under ditt besök.
Cookies används främst för att få webbplatser att fungera. De gör att det du lägger i varukorgen sparas där. Vi använder dem också för att analysera användarbeteende, förbättra webbplatsens användbarhet och optimera annonser. Det är alltså inget att vara rädd för.
Slutligen behöver vi också dessa för att förhindra bedrägerier. Detta görs av vår automatiska bedrägerikontroll, som mäter risker och upptäcker potentiella kontoproblem.

Vi strävar efter att vara helt transparenta med alla våra besökare. Om du accepterar vissa cookies som Google, Facebook, Snapchat, Pinterest och TikTok så kan vi överföra viss information. Datan som överförs kommer att maskeras (<hashed>) innan vi gör det. Vi delar alltså aldrig data om dig som vem som helst kan läsa. Vi krypterar data med en hashkey för din säkerhet. Uppgifterna inkluderar vanligtvis din e-postadress, namn, telefonnummer, vad du köpte och när.
Ibland behöver vi dock förmedla data som inte är krypterade. Det kan ibland vara en nödvändighet för alla nätbutiker. Vi måste till exempel vidarebefordra din information till den posttjänst du valt för att leverera ditt paket. Vid en polisutredning kan vi behöva lämna över försäljningsdata till polisen. Detta har vi ingen kontroll över, och gäller för alla online-återförsäljare.
Så du kan vara trygg i vetskapen att: Vi håller din data säker. Vi lagrar bara det vi behöver. Dina uppgifter är endast tillgängliga för nödvändiga parter och lämnas inte ut till någon tredje part utan ditt samtycke. Därför kommer vi endast att låta dig se eller använda dina uppgifter. Din data lagras och säkerhetskopieras på krypterade europeiska servrar och är helt förenligt med GDPR.
Kontakta oss om du skulle vilja veta vad vi har lagrat om dig. Vi hjälper dig gärna.

VÅRA RÄTTIGHETER

På den här sidan kan du när som helst granska den senaste versionen av villkoren.
Efter eget gottfinnande förbehåller vi oss rätten att uppdatera, ändra eller ta bort någon del av dessa villkor genom att publicera uppdateringar och ändringar på vår webbplats. Det är ditt ansvar att regelbundet kontrollera dessa ändringar. Genom att fortsätta använda vår webbplats eller våra tjänster efter att vi har uppdaterat villkoren, accepterar du dessa ändringar.

STANDARDFORMULÄR FÖR RETUR

"Till: Bodymod, Stapelholmer Weg 28-30, 24963, Tarp, Tyskland
Jag/vi vill tillämpa ångerrätten på mitt köpeavtal för följande produkter beställda xx/xx-xxxx och mottagna xx/xx-xxxx: (Ange namn på produkter). Med vänliga hälsningar, (Kundens namn, adress, ordernummer, underskrift, datum)"

Kontakta oss via e-post vid ytterligare frågor om villkoren.