• 30 dagars returrätt
    Vänta med att bestämma dig tills du får smyckena.
  • Gratis frakt
    Fraktkostnaden är gratis till hela Sverige.

Villkor

Frakt & leverans

BodyMod.se försöker att ge dig Sveriges bästa leverans av kroppsutsmyckningsmaterial.
Beställer du att innan kl. 14:00* på alla vardagar, så skickar vi varan samma dag.
Fraktkostnaden är gratis och leverans är 2-5 arbetsdagar till hela Sverige.

* Betalningen ska ha genomförts innan denna tidpunkt.

Hantering av personuppgifter

För att du ska få din vara levererad behöver vi ditt namn och din postadress. Eftersom vi skickar ut en elektronisk orderbekräftelse behöver vi också din e-postadress. Informationen förs eller säljs inte vidare till tredje part. Den kommer endast att användas i marknadsföringssyfte av BodyMod.se till dig, ifall du prenumererar på vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet kan när som helst avanmälas antingen genom att logga in på ditt konto eller i slutet av varje nyhetsbrev.

Om du väljer betalning via Klarna kommer nödvändig beställningsinformation naturligtvis att delas med Klarna. Detta sker dock självklart genom säkra anslutningar och endast om du väljer betalning via just Klarna.

Retur, ångerrätt, reklamation och klagomål

Du har 30 dagars full returrätt när du handlar hos BodyMod. Det innebär att du har 30 dagar på dig att besluta om ditt köp var korrekt och eventuellt skicka tillbaka varan i retur. Det enda kravet är att smyckena inte har tagits ut av deras original förpackning som är helt genomskinlig och förseglad. Detta krav existerar endast för att vi ska kunna försäkra oss om att smycket inte har använts. När smycket först har varit i kroppen kan det inte returneras eller vidaresäljas till skillnad från returer av andra varor av t.ex. tyg som inte kommer i kontakt med kroppsvätskor.

Om du ska skicka tillbaka ett smycke pga. att du har köpt fel eller vill ha något annat så måste du meddela oss inom 30 dagar efter att du har mottagit varan. Sedan får du ett nytt smycke inom 7 dagar. Om din vara är skadad och täcks av 2-års reklamationsrätten så ersätter vi självklart också dina fraktutgifter. Om varan är defekt vid mottagandet är det väldigt viktigt att du inte tar ut smycket ur originalförpackningen. Ta bara en snabb bild med telefonen och skicka bilden till oss med ditt ordernummer. Då löser vi situationen snabbt genom att skicka ett nytt smycke.

Observera att självvållade skader inte täcks. Om smycket t.ex. tappas bort eller går sönder kan vi inte täcka skadorna. Samma sak gäller vid borttappade kulor. Det är kundens eget ansvar att skruva fast kulorna på ett sätt som ser till att de inte faller ur enkelt. Om det handlar om akrylkulor täcker vi inte kulor som har skruvats fast så pass hårt att de har blivit fläckiga eller kulor som har skruvats fast för hårt i allmänhet.

Om du väljer att använda dig av returrätten och därför lämnar tillbaka en del av din order kan du få gratis frakt eller andra rabatter dras av från det återbetalda beloppet.

Läs mer om hur du lämnar tillbaka en vara här,

Om det av en eller annan orsak uppstår en tvist kan du välja att klaga. Du gör detta genom en europeisk klageportal; ODR (Online Dispute Resolution).

Beställning & betalning

Vi strävar efter att göra din betalning så enkel som möjligt. Därför använder vi alltid den senaste betalningstekniken och försöker att erbjuda alla kända kreditkort. I enlighet med svensk lag kommer vi inte att dra pengar från ditt kreditkort innan vi skickar varan. Vårt betalningssystem levereras av ePay i samarbete med NETS/Bambora. Dina fullständiga kortuppgifter blir därför aldrig tillgängliga för BodyMod.se anställd, utan överförs direkt via säkra krypterade kanaler till NETS/Bambora. På BodyMod.se kan du betala med bankkorten och banktjänsterna: Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, PayPal och Klarna Faktura. BodyMod.se antar alla avgifter i samband med köpet via betalkort och PayPal.

När du har lagt en order på BodyMod.se så får du ett elektroniskt kvitto på din beställning. Sedan kollar vi manuellt på din beställning. Om en vara mot all förmodan inte skulle finnas i lager så kommer vi antingen att skicka dig resterande beställda varor och senare skicka den saknade varan när den kommer tillbaka i lager, eller så kontaktar vi dig för att höra om du kan vara intresserad av en annan produkt.
Du får ett nytt e-mail när varan är packad and levererad.

Produktinformation

Vi ser det som sunt förnuft att beskriva en produkt ordentligt. Vi strävar därför efter att ge dig den bästa möjliga informationen. För produkter där storleken är angiven eller vald så kan det i vissa fall vara variationer i storleken. Detta pga. omvandling från tum till mm. samt med ekologiska produkter och i sedan även allmänhet. Därför kan det i ytterst sällsynta fall ske och vi tar förbehåll för detta.