BODYMODS VILLKOR
Bodymod levererar inspirerande smycken till dig och alla som Àr intresserade av kroppssmycken. Men vi avskyr lÄngdragna och trÄkiga juridiska texter. DÀrför har vi försökt att hÄlla den hÀr delen kort och lÀttlÀst.
ALLMĂNNA VILLKOR
Den hÀr webbplatsen drivs och Àgs av Blue Monkeys In Space Ltd. PÄ hela webbplatsen hÀnvisar termerna "Bodymod", "vi", "oss" och "vÄr" till Blue Monkeys In Space Ltd. TillgÄng till och anvÀndning av denna webbplats och produkterna, funktionerna och tjÀnsterna som Àr tillgÀngliga via denna webbplats (sammantaget "TjÀnsterna") omfattas av följande villkor. Genom att anvÀnda tjÀnsterna samtycker du till alla villkor, som vi kan uppdatera emellanÄt. PÄ vÄr webbplats görs alla köp som privatpersoner, om inte annat skriftligen avtalats. Kontakta vÄr kundtjÀnst pÄ [email protected] om du vill handla av oss som företag.
FĂRETAGET
Blue Monkeys In Space Ltd.
The Firs, Flat Nru. 7,
Triq Gorg Borg Olivier
Tas-Sliema, SLM 1801
Malta
E-post: [email protected]
Företagsnummer: C 94794
Momsregistreringsnummer: MT26944223
BESTĂLLNING
För att göra en bestÀllning krÀvs en giltig betalningsmetod som accepteras hos oss. Om oförutsedda problem uppstÄr, eller om otillrÀcklig kreditinformation om köparen erhÄlls efter att bestÀllningen har accepterats, har vi rÀtt att annullera den bekrÀftade bestÀllningen och vi befrias frÄn ansvar.
NÀr du gör en bestÀllning pÄ denna webbplats förbinder du dig att all information som lÀmnas till oss Àr Àkta och korrekt, att betalningsmetoden som anvÀndes för att göra din bestÀllning tillhör dig enligt lag och att pengarna Àr tillrÀckliga för att tÀcka kostnaden för bestÀllningen.
NÀr du gör en bestÀllning fÄr du ett e-postmeddelande som bekrÀftar att vi tagit emot din bestÀllning. Detta e-postmeddelande Àr endast en tillfÀllig bekrÀftelse och ska inte ses som en orderbekrÀftelse. Ett avtal för köp av varorna sker först nÀr vi har debiterat din valda betalningsmetod.
PRISER OCH TILLGĂNGLIGHET
VÄra priser anges pÄ vÄr webbplats. Vi Àndrar priserna emellanÄt, men det pÄverkar inte avtalet som tidigare har trÀtt i kraft. I tillÀmpliga fall inkluderar priserna moms men ej fraktkostnad.
Trots att vi gör vÄrt bÀsta för att se till att all information, alla detaljer, priser, beskrivningar och lagerantal som visas pÄ Bodymod Àr korrekta, sÄ kan fel uppstÄ. Om vi upptÀcker ett misstag kommer vi att informera dig om detta sÄ fort som möjligt och vanligtvis med ett förslag till lösning som bÄda parter Àr nöjda med. Om vi redan har tagit emot din betalning och behöver göra en Äterbetalning, sÄ Äterbetalar vi den till den betalningsmetod som du anvÀnde.
BETALNING
NÀr vi tar emot din bestÀllning utför vÄra betaltjÀnstleverantörer en standardkontroll av din betalningsmetod för att sÀkerstÀlla att det finns tillrÀckligt med pengar pÄ kontot för att fullgöra bestÀllningen. VÄrt team hanterar din bestÀllning nÀr denna kontroll har slutförts. Din betalningsmetod debiteras nÀr bestÀllningen Àr redo att skickas frÄn vÄrt lager. Om du betalar med betalkort kommer betalningen vanligtvis att reserveras pÄ ditt konto enligt villkoren för ditt kort tills vi hÀmtar eller avvisar betalningen.
Bodymod accepterar endast de betalningsmetoder som finns tillgÀngliga vid betalning.
Hos Bodymod Àr din betalning sÀker och helt krypterad med SSL och endast genom pÄlitliga betaltjÀnstleverantörer, sÄ du har ingenting att oroa dig över.
LEVERANS
Vi skickar alla varor i sÀker förpackning. Du kan vÀlja önskad fraktmetod vid betalning. Fraktkostnaden beror pÄ storleken pÄ din bestÀllning och leveransvillkoren. Vi tÀcker eventuella skador pÄ produkten under frakt och skickar vanligtvis en ersÀttning till dig om det behövs. Om du upptÀcker ett problem med din produkt nÀr du tar emot den Àr det viktigt att du dokumenterar det och kontaktar oss innan du öppnar pÄsen. Om du Ànnu inte har rapporterat nÄgra produktproblem inom 14 dagar efter ankomst, kommer vi att betrakta bestÀllningen som levererad i fullt fungerande skick.
Leveranstider kan variera beroende pÄ tillgÀnglighet, men vi strÀvar efter att skicka din bestÀllning inom 24 timmar. Det gÀller alla vanliga arbetsdagar*. Eventuella föreslagna leveranstider kan bli föremÄl för oförutsedda förseningar, som vi inte ansvarar för.
Observera att fraktmetoderna har olika "betalningsstopp". Vi prioriterar dem alltid sÄ att de flesta kunder fÄr sina paket snabbt. Med betalningsstopp menar vi att de olika fraktleverantörerna hÀmtar paketen frÄn vÄrt lager vid olika tidpunkter. DÀrför ser vi till att skicka sÄ mÄnga paket som möjligt med varje leverantör, för att försÀkra snabb service för alla vÄra kunder.
BestÀllningar som inte kunde levereras
Det Àr kundens ansvar att se till att vi har rÀtt leveransadress och att leveransadressen överensstÀmmer med postens riktlinjer. Du mÄste ange detta nÀr du lÀgger bestÀllningen. Om du upptÀcker nÄgra fel bör du kontakta kundtjÀnsten omedelbart. DÀremot finns det ingen garanti pÄ att vi kan Àndra den angivna adressen.
Dessutom mÄste det finnas fri tillgÄng till brevlÄdan som dessutom mÄste vara tömd för att fÄ plats med paketet. Den bör ange den fullstÀndiga adressen med mottagarens namn.
Om en bestÀllning av nÄgon anledning inte kan levereras eller hÀmtas av dig vid ett utsett servicestÀlle och dÀrmed returneras till oss sÄ kan vi tyvÀrr inte acceptera det som en standardretur. Detta eftersom att vi debiteras extra av fraktbolaget för returen. I ett sÄdant fall mÄste vi annullera din bestÀllning minus returen. Returen ligger vanligtvis pÄ 105 SEK för standardleverans och 300 SEK för expressleverans. Vi kan skicka bestÀllningen pÄ nytt. Du mÄste dock betala fraktkostnaden för att vi ska kunna skicka den igen. Dessutom tillkommer en avgift som posttjÀnsten tar för att behandla returen (vilken oftast Àr densamma som fraktkostnaden).
*VÄrt lager Àr öppet under vanliga arbetsdagar varifrÄn leverantörerna hÀmtar paketen. Arbetsdagarna Àr mÄndag till fredag, förutom de datum som anges via den hÀr lÀnken.
DEFEKTA PRODUKTER
Om ett problem uppstÄr efter att den förseglade pÄsen öppnats kommer vi att behandla det som en vanlig produktreklamation och hjÀlpa dig pÄ bÀsta möjliga sÀtt. Vi tÀcker dock inte skador som slutanvÀndaren har orsakat, och vi kan inte heller hjÀlpa dig om du tappar en kula, ett lÄs eller nÄgon annan del av produkten. Du mÄste se till att du inte skruvar pÄ kulorna/lÄsen för hÄrt eller för löst. Det kan sluta med att smycket gÄr sönder eller en del gÄr förlorad, vilket vi inte kan hÄllas ansvariga för.
Om du fÄr hem produkt som redan Àr defekt ska du returnera den efter att du har kontaktat vÄr kundtjÀnst och fÄtt godkÀnnande. Returer av defekta varor mÄste alltid godkÀnnas i förvÀg. Om vi tar emot en defekt produkt som vÄrt team inte har godkÀnt i förvÀg, antar vi att den gick sönder under returprocessen, som du Àr ansvarig för. I dessa fall stÄr du för kostnaden.
Ă NGERRĂTT (RETURPOLICY)
Du förbehÄller rÀtten att avbryta och returnera din bestÀllning inom 14 dagar efter leverans, oavsett anledning och utan motivering. Men eftersom att vi tror pÄ vÄra produkter och vill att du ska vara sÀker pÄ att du Àr nöjd med din produkt, har vi förlÀngt denna returperiod till 100 dagar efter leveransdatum.
UNDANTAG TILL Ă NGERRĂTTEN
De flesta av vÄra produkter levereras i individuellt förseglade pÄsar. Det gör att vi kan garantera att ingen har burit produkten innan dig. Om du bryter, skadar eller Àndrar pÄ denna försegling avsÀger du dig ÄngerrÀtten.
Vi hoppas att du förstÄr varför vi har en sÄ strikt sÀkerhetspolicy. Du sjÀlv skulle nog inte vilja bÀra piercingar som en frÀmling tidigare anvÀnt, eftersom det kan vara en allvarlig hÀlsorisk.
ANNULLERA BESTĂLLNING
Du kan avbryta en bestÀllning och meddela oss att du vill returnera den genom att skicka ett meddelande dÀr du tydligt uppger att du vill avbryta bestÀllningen. Du kan skicka ett brev eller ett e-postmeddelande som informerar oss om din önskan att Ängra köpet till Bodymod, Stapelholmer Weg 28-30, 24963 Tarp, Tyskland, eller [email protected]. Du kan inte avbryta bestÀllningen genom att vÀgra ta emot den. Du kan Àven anvÀnda det juridiska standardformulÀret för retur, men det Àr inget krav. FormulÀret hittar du lÀngst ned i villkoren.
DEFEKTA PRODUKTER
Om du behöver hjÀlp med en produkt bör du kontakta oss i rimlig tid sÄ att vi kan hitta en snabb och passande lösning för dig. Vi rekommenderar att du kontaktar oss sÄ fort som möjligt, sÀrskilt om produkten skadades under leveransen. Om du kontaktar oss inom 14 dagar efter leveransen sÄ anses det alltid rimligt.
BERĂKNING AV Ă TERBETALNING
Om du returnerar hela din bestÀllning kommer vi att Äterbetala dig helt, inklusive den ursprungliga fraktkostnaden. Om du vÀljer nÄgon annan fraktmetod Àn vÄr standardleverans (standard), Äterbetalar vi endast de returnerade produkterna. Om du endast returnerar nÄgra av dina köpta produkter fÄr du inte tillbaka fraktkostnaden. Eventuella rabatter som har tillÀmpats kan ocksÄ gÄ förlorade och dras av frÄn din Äterbetalning vid partiella returer. Det inkluderar fri frakt vilken kan ha getts pÄ grund av det ursprungliga vÀrdet av bestÀllningen.
PAKETERING AV RETUR
Var noggrann med hur du skickar tillbaka paketet. AvstÄ frÄn att anvÀnda kuvertet eller kartongen som du fick föremÄlen i. De Àr avsedda för engÄngsbruk och ska genast Ätervinnas. Kuverten Àr inte tillrÀckligt starka för att hantera flera försÀndelser och har designats för att genast Ätervinnas.
Det Àr dÀrför alltid bÀst att anvÀnda nya och sÀkra skyddsförpackningar nÀr du returnerar varor till oss. AvstÄ ocksÄ frÄn att anvÀnda tunna papperskuvert; de Àr inte tillrÀckligt skyddande. VÀlstoppade kartonger Àr oftast den bÀsta lösningen.
Om en vara returneras till oss och skadas under returtransporten kan vi inte acceptera returen. IstÀllet mÄste du göra reklamation till den posttjÀnst du valt som avsÀndare.
Observera att du som kund alltid stÄr för kostnaden av returen plus försÀkring och spÄrning av de varor som returneras till oss.
Ă TERBETALNING
Vid Äterbetalning Àr vi alltid skyldiga att betala tillbaka pengarna till den kÀlla som de kom ifrÄn. Det betyder att vi inte kan Àndra bankkontot för Äterbetalningen. Vi behandlar vanligtvis eventuell Äterbetalning inom fem arbetsdagar. FrÄn tidpunkten för vÄr Äterbetalning kan det ta allt frÄn nÄgra sekunder till en vecka att nÄ dig. Det beror pÄ vilken betalningsmetod du vÀljer och din bank.
KLAGOMĂ L
Vi strÀvar alltid efter att göra vÄra kunder nöjda. DÀrför löser vi alla problem direkt med kunden. SÄ var inte rÀdd för att skicka in klagomÄl, förslag eller kommentarer.
Alternativt kan du ocksÄ kontakta ditt lokala organ för tvistlösning:
Om du befinner dig i Europeiska Unionen och inte i USA Àr det organet kÀnt som ODR (Online Dispute Resolution Center). Det Àr en EU-styrd, opartisk reklamationsmyndighet som hanterar sÄdana Àrenden.
LĂNKA TILL BODYMOD
Du kan lÀnka till vÄr webbplats, förutsatt att du gör det rÀttvist och lagligt och inte skadar vÄrt rykte eller drar fördel av det. Du fÄr inte lÀnka pÄ nÄgot sÀtt som föreslÄr nÄgon form av association, godkÀnnande eller stöd frÄn vÄr sida dÀr det inte finns.
Du fÄr inte lÀnka frÄn nÄgon webbplats som du inte Àger.
Denna webbplats fÄr inte inramas/avbildas pÄ nÄgon annan webbplats. Vi förbehÄller oss rÀtten att dra tillbaka tillstÄnd utan förvarning.
AVSTĂ ENDE
Om du bryter mot dessa villkor och vi inte vidtar nÄgra ÄtgÀrder, behÄller vi ÀndÄ rÀtten att anvÀnda vÄra rÀttigheter och rÀttsmedel i alla andra situationer dÀr du bryter mot dessa villkor.
Ă TKOMST
à tkomst till den hÀr webbplatsen Àr tillfÀllig och vi har rÀtt att dra tillbaka eller Àndra tjÀnsterna utan förvarning. Vi Àr inte ansvariga om den hÀr webbplatsen av nÄgon anledning Àr otillgÀnglig under nÄgon period. Ibland kan vi begrÀnsa Ätkomsten till vissa delar av eller hela webbplatsen. Webbplatsen innehÄller Àven lÀnkar till andra webbplatser ("Andra webbplatser") som vi inte driver. Blue Monkeys In Space Ltd. har ingen kontroll över andra webbplatser och tar inget ansvar för dem eller för nÄgon förlust eller skada som kan uppstÄ frÄn att du anvÀnder dem. AnvÀndning av andra webbplatser omfattas av villkoren pÄ respektive webbplats.
ANSVARSFRISKRIVNING
Allt pÄ denna webbplats visas utan garantier eller villkor angÄende dess riktighet. SÄvida inte annat uttryckligen anges till den vidaste omfattningen som tillÄts enligt lag, utesluter vi och vÄra leverantörer, innehÄllsleverantörer och annonsörer alla villkor, garantier och andra villkor som annars kan anses vara underförstÄdda genom lag, sedvanerÀtt eller rÀttsprincip och ska inte vara ansvariga för nÄgra skador överhuvudtaget, inklusive, utan begrÀnsning till, direkta, indirekta, följdskador, sÀrskilda, följdskador eller incidental skador, eller skador för förlust av anvÀndning, vinster, data eller andra immateriella tillgÄngar, skada pÄ rykte eller goodwill, eller kostnaden för inköp av ersÀttningsvaror, som uppkommer i samband med anvÀndningen, oförmÄgan att anvÀnda, prestanda eller fel pÄ denna webbplats eller de andra webbplatserna och alla material som publiceras pÄ dem, oavsett om sÄdana skador var förutsebara eller uppkommer av kontrakt, skadestÄnd, rÀttvisa, Äterbetalning, genom lag, enligt sedvanerÀtt eller pÄ annat sÀtt. Detta pÄverkar inte Blue Monkeys In Space Ltd:s ansvar för dödsfall eller personskada som uppstÄr till följd av vÄrdslöshet, bedrÀglig felaktig framstÀllning, felaktig framstÀllning av en grundlÀggande frÄga eller nÄgot annat ansvar som inte kan uteslutas eller begrÀnsas enligt tillÀmplig lag.
VALFRIA VERKTYG OCH TJĂNSTER
Ibland ger vi tillgÄng till verktyg frÄn tredje part som vi varken övervakar eller har nÄgon kontroll över. Till exempel, men inte begrÀnsat till, tjÀnster för att spÄra ditt paket.
Du förstÄr och samtycker till att vi ger dig tillgÄng till sÄdana verktyg "i befintligt skick" och "som finns tillgÀngligt" utan nÄgra garantier, representationer eller villkor av nÄgot slag och utan nÄgot stöd. Vi har inget ansvar som hÀrrör frÄn eller relaterar till din anvÀndning av valfria verktyg frÄn tredje part.
All anvÀndning av valfria verktyg som erbjuds via webbplatsen sker helt pÄ egen risk och eget gottfinnande. Du bör alltid se till att du Àr bekant med och accepterar villkoren för de verktyg som tillhandahÄlls av tredje parts leverantör(er).
I framtiden kan vi ocksÄ erbjuda nya tjÀnster och/eller funktioner via webbplatsen (inklusive att slÀppa nya verktyg och resurser). SÄdana nya funktioner eller tjÀnster omfattas ocksÄ av dessa villkor.
TILLĂMPLIG LAGSTIFTNING
Dessa villkor styrs av och tolkas enligt Maltas lagar.
HANTERING AV PERSONUPPGIFTER
För att bestÀlla frÄn Bodymod krÀvs det att du uppger vissa personuppgifter, som till exempel din e-post för att skicka orderbekrÀftelsen och din leveransadress för att skicka dina varor. Det Àr standard och gör att vi kan hantera försÀljning och redovisning korrekt. Du behöver inte skapa ett konto pÄ vÄr webbplats för att bestÀlla för första gÄngen, men om du inte har ett konto sÄ skapas ett automatiskt nÀr du handlar frÄn vÄr sida. Inloggningsuppgifterna skickas automatiskt till dig efter att de har skapats.
FrÄn det hÀr kontot kan du se de uppgifter vi har om dig och radera dem nÀr som helst.
Vi rekommenderar dock att du behÄller kontot eftersom att det har vissa fördelar. Det lÄter dig spÄra dina bestÀllningar, det förenklar kundtjÀnst och du kan kontrollera nyhetsbrevprenumerationer. Det Àr dessutom gratis.
Förutom den information du tillhandahÄller anvÀnder vi Àven cookies som spÄrar dina handlingar under ditt besök.
Cookies anvÀnds frÀmst för att fÄ webbplatser att fungera. De gör att det du lÀgger i varukorgen sparas dÀr. Vi anvÀnder dem ocksÄ för att analysera anvÀndarbeteende, förbÀttra webbplatsens anvÀndbarhet och optimera annonser. Det Àr alltsÄ inget att vara rÀdd för.
Slutligen behöver vi ocksÄ dessa för att förhindra bedrÀgerier. Detta görs av vÄr automatiska bedrÀgerikontroll, som mÀter risker och upptÀcker potentiella kontoproblem.
Vi strÀvar efter att vara helt transparenta med alla vÄra besökare. Om du accepterar vissa cookies som Google, Facebook, Snapchat, Pinterest och TikTok sÄ kan vi överföra viss information. Datan som överförs kommer att maskeras (<hashed>) innan vi gör det. Vi delar alltsÄ aldrig data om dig som vem som helst kan lÀsa. Vi krypterar data med en hashkey för din sÀkerhet. Uppgifterna inkluderar vanligtvis din e-postadress, namn, telefonnummer, vad du köpte och nÀr.
Ibland behöver vi dock förmedla data som inte Àr krypterade. Det kan ibland vara en nödvÀndighet för alla nÀtbutiker. Vi mÄste till exempel vidarebefordra din information till den posttjÀnst du valt för att leverera ditt paket. Vid en polisutredning kan vi behöva lÀmna över försÀljningsdata till polisen. Detta har vi ingen kontroll över, och gÀller för alla online-ÄterförsÀljare.
SÄ du kan vara trygg i vetskapen att: Vi hÄller din data sÀker. Vi lagrar bara det vi behöver. Dina uppgifter Àr endast tillgÀngliga för nödvÀndiga parter och lÀmnas inte ut till nÄgon tredje part utan ditt samtycke. DÀrför kommer vi endast att lÄta dig se eller anvÀnda dina uppgifter. Din data lagras och sÀkerhetskopieras pÄ krypterade europeiska servrar och Àr helt förenligt med GDPR.
Kontakta oss om du skulle vilja veta vad vi har lagrat om dig. Vi hjÀlper dig gÀrna.
VĂ RA RĂTTIGHETER
PÄ den hÀr sidan kan du nÀr som helst granska den senaste versionen av villkoren.
Efter eget gottfinnande förbehÄller vi oss rÀtten att uppdatera, Àndra eller ta bort nÄgon del av dessa villkor genom att publicera uppdateringar och Àndringar pÄ vÄr webbplats. Det Àr ditt ansvar att regelbundet kontrollera dessa Àndringar. Genom att fortsÀtta anvÀnda vÄr webbplats eller vÄra tjÀnster efter att vi har uppdaterat villkoren, accepterar du dessa Àndringar.
STANDARDFORMULĂR FĂR RETUR
"Till: Bodymod, Stapelholmer Weg 28-30, 24963, Tarp, Tyskland
Jag/vi vill tillÀmpa ÄngerrÀtten pÄ mitt köpeavtal för följande produkter bestÀllda xx/xx-xxxx och mottagna xx/xx-xxxx: (Ange namn pÄ produkter). Med vÀnliga hÀlsningar, (Kundens namn, adress, ordernummer, underskrift, datum)"
Kontakta oss via e-post vid ytterligare frÄgor om villkoren.
Har du fortfarande frÄgor? Hitta mer information hos Bodymod Support