BODYMODS VILLKOR

Bodymod levererar inspirerande smycken till dig och alla som Àr intresserade av kroppssmycken. Men vi avskyr lÄngdragna och trÄkiga juridiska texter. DÀrför har vi försökt att hÄlla den hÀr delen kort och lÀttlÀst.

ALLMÄNNA VILLKOR

Den hĂ€r webbplatsen drivs och Ă€gs av Blue Monkeys In Space Ltd. PĂ„ hela webbplatsen hĂ€nvisar termerna "Bodymod", "vi", "oss" och "vĂ„r" till Blue Monkeys In Space Ltd. TillgĂ„ng till och anvĂ€ndning av denna webbplats och produkterna, funktionerna och tjĂ€nsterna som Ă€r tillgĂ€ngliga via denna webbplats (sammantaget "TjĂ€nsterna") omfattas av följande villkor. Genom att anvĂ€nda tjĂ€nsterna samtycker du till alla villkor, som vi kan uppdatera emellanĂ„t. PĂ„ vĂ„r webbplats görs alla köp som privatpersoner, om inte annat skriftligen avtalats. Kontakta vĂ„r kundtjĂ€nst pĂ„ [email protected] om du vill handla av oss som företag.

FÖRETAGET

Blue Monkeys In Space Ltd.
The Firs, Flat Nru. 7,
Triq Gorg Borg Olivier
Tas-Sliema, SLM 1801
Malta

E-post: [email protected]
Företagsnummer: C 94794
Momsregistreringsnummer: MT26944223

BESTÄLLNING

För att göra en bestÀllning krÀvs en giltig betalningsmetod som accepteras hos oss. Om oförutsedda problem uppstÄr, eller om otillrÀcklig kreditinformation om köparen erhÄlls efter att bestÀllningen har accepterats, har vi rÀtt att annullera den bekrÀftade bestÀllningen och vi befrias frÄn ansvar.
NÀr du gör en bestÀllning pÄ denna webbplats förbinder du dig att all information som lÀmnas till oss Àr Àkta och korrekt, att betalningsmetoden som anvÀndes för att göra din bestÀllning tillhör dig enligt lag och att pengarna Àr tillrÀckliga för att tÀcka kostnaden för bestÀllningen.
NÀr du gör en bestÀllning fÄr du ett e-postmeddelande som bekrÀftar att vi tagit emot din bestÀllning. Detta e-postmeddelande Àr endast en tillfÀllig bekrÀftelse och ska inte ses som en orderbekrÀftelse. Ett avtal för köp av varorna sker först nÀr vi har debiterat din valda betalningsmetod.

PRISER OCH TILLGÄNGLIGHET

VÄra priser anges pÄ vÄr webbplats. Vi Àndrar priserna emellanÄt, men det pÄverkar inte avtalet som tidigare har trÀtt i kraft. I tillÀmpliga fall inkluderar priserna moms men ej fraktkostnad.
Trots att vi gör vÄrt bÀsta för att se till att all information, alla detaljer, priser, beskrivningar och lagerantal som visas pÄ Bodymod Àr korrekta, sÄ kan fel uppstÄ. Om vi upptÀcker ett misstag kommer vi att informera dig om detta sÄ fort som möjligt och vanligtvis med ett förslag till lösning som bÄda parter Àr nöjda med. Om vi redan har tagit emot din betalning och behöver göra en Äterbetalning, sÄ Äterbetalar vi den till den betalningsmetod som du anvÀnde.

BETALNING

NÀr vi tar emot din bestÀllning utför vÄra betaltjÀnstleverantörer en standardkontroll av din betalningsmetod för att sÀkerstÀlla att det finns tillrÀckligt med pengar pÄ kontot för att fullgöra bestÀllningen. VÄrt team hanterar din bestÀllning nÀr denna kontroll har slutförts. Din betalningsmetod debiteras nÀr bestÀllningen Àr redo att skickas frÄn vÄrt lager. Om du betalar med betalkort kommer betalningen vanligtvis att reserveras pÄ ditt konto enligt villkoren för ditt kort tills vi hÀmtar eller avvisar betalningen.
Bodymod accepterar endast de betalningsmetoder som finns tillgÀngliga vid betalning.
Hos Bodymod Àr din betalning sÀker och helt krypterad med SSL och endast genom pÄlitliga betaltjÀnstleverantörer, sÄ du har ingenting att oroa dig över.

LEVERANS

Vi skickar alla varor i sĂ€ker förpackning. Du kan vĂ€lja önskad fraktmetod vid betalning. Fraktkostnaden beror pĂ„ storleken pĂ„ din bestĂ€llning och leveransvillkoren. Vi tĂ€cker eventuella skador pĂ„ produkten under frakt och skickar vanligtvis en ersĂ€ttning till dig om det behövs. Om du upptĂ€cker ett problem med din produkt nĂ€r du tar emot den Ă€r det viktigt att du dokumenterar det och kontaktar oss innan du öppnar pĂ„sen. Om du Ă€nnu inte har rapporterat nĂ„gra produktproblem inom 14 dagar efter ankomst, kommer vi att betrakta bestĂ€llningen som levererad i fullt fungerande skick. 
Leveranstider kan variera beroende pÄ tillgÀnglighet, men vi strÀvar efter att skicka din bestÀllning inom 24 timmar. Det gÀller alla vanliga arbetsdagar*. Eventuella föreslagna leveranstider kan bli föremÄl för oförutsedda förseningar, som vi inte ansvarar för.
Observera att fraktmetoderna har olika "betalningsstopp". Vi prioriterar dem alltid sÄ att de flesta kunder fÄr sina paket snabbt. Med betalningsstopp menar vi att de olika fraktleverantörerna hÀmtar paketen frÄn vÄrt lager vid olika tidpunkter. DÀrför ser vi till att skicka sÄ mÄnga paket som möjligt med varje leverantör, för att försÀkra snabb service för alla vÄra kunder.

BestÀllningar som inte kunde levereras

Det Àr kundens ansvar att se till att vi har rÀtt leveransadress och att leveransadressen överensstÀmmer med postens riktlinjer. Du mÄste ange detta nÀr du lÀgger bestÀllningen. Om du upptÀcker nÄgra fel bör du kontakta kundtjÀnsten omedelbart. DÀremot finns det ingen garanti pÄ att vi kan Àndra den angivna adressen.
Dessutom mÄste det finnas fri tillgÄng till brevlÄdan som dessutom mÄste vara tömd för att fÄ plats med paketet. Den bör ange den fullstÀndiga adressen med mottagarens namn.
Om en bestĂ€llning av nĂ„gon anledning inte kan levereras eller hĂ€mtas av dig vid ett utsett servicestĂ€lle och dĂ€rmed returneras till oss sĂ„ kan vi tyvĂ€rr inte acceptera det som en standardretur. Detta eftersom att vi debiteras extra av fraktbolaget för returen. I ett sĂ„dant fall mĂ„ste vi annullera din bestĂ€llning minus returen. Returen ligger vanligtvis pĂ„ 105 SEK för standardleverans och 300 SEK för expressleverans.  Vi kan skicka bestĂ€llningen pĂ„ nytt. Du mĂ„ste dock betala fraktkostnaden för att vi ska kunna skicka den igen. Dessutom tillkommer en avgift som posttjĂ€nsten tar för att behandla returen (vilken oftast Ă€r densamma som fraktkostnaden).
*VÄrt lager Àr öppet under vanliga arbetsdagar varifrÄn leverantörerna hÀmtar paketen. Arbetsdagarna Àr mÄndag till fredag, förutom de datum som anges via den hÀr lÀnken.

DEFEKTA PRODUKTER

Om ett problem uppstÄr efter att den förseglade pÄsen öppnats kommer vi att behandla det som en vanlig produktreklamation och hjÀlpa dig pÄ bÀsta möjliga sÀtt. Vi tÀcker dock inte skador som slutanvÀndaren har orsakat, och vi kan inte heller hjÀlpa dig om du tappar en kula, ett lÄs eller nÄgon annan del av produkten. Du mÄste se till att du inte skruvar pÄ kulorna/lÄsen för hÄrt eller för löst. Det kan sluta med att smycket gÄr sönder eller en del gÄr förlorad, vilket vi inte kan hÄllas ansvariga för.
Om du fÄr hem produkt som redan Àr defekt ska du returnera den efter att du har kontaktat vÄr kundtjÀnst och fÄtt godkÀnnande. Returer av defekta varor mÄste alltid godkÀnnas i förvÀg. Om vi tar emot en defekt produkt som vÄrt team inte har godkÀnt i förvÀg, antar vi att den gick sönder under returprocessen, som du Àr ansvarig för. I dessa fall stÄr du för kostnaden.

ÅNGERRÄTT (RETURPOLICY)

Du förbehÄller rÀtten att avbryta och returnera din bestÀllning inom 14 dagar efter leverans, oavsett anledning och utan motivering. Men eftersom att vi tror pÄ vÄra produkter och vill att du ska vara sÀker pÄ att du Àr nöjd med din produkt, har vi förlÀngt denna returperiod till 100 dagar efter leveransdatum.

UNDANTAG TILL ÅNGERRÄTTEN

De flesta av vÄra produkter levereras i individuellt förseglade pÄsar. Det gör att vi kan garantera att ingen har burit produkten innan dig. Om du bryter, skadar eller Àndrar pÄ denna försegling avsÀger du dig ÄngerrÀtten.
Vi hoppas att du förstÄr varför vi har en sÄ strikt sÀkerhetspolicy. Du sjÀlv skulle nog inte vilja bÀra piercingar som en frÀmling tidigare anvÀnt, eftersom det kan vara en allvarlig hÀlsorisk.

ANNULLERA BESTÄLLNING

Du kan avbryta en bestĂ€llning och meddela oss att du vill returnera den genom att skicka ett meddelande dĂ€r du tydligt uppger att du vill avbryta bestĂ€llningen. Du kan skicka ett brev eller ett e-postmeddelande som informerar oss om din önskan att Ă„ngra köpet till Bodymod, Stapelholmer Weg 28-30, 24963 Tarp, Tyskland, eller [email protected]. Du kan inte avbryta bestĂ€llningen genom att vĂ€gra ta emot den. Du kan Ă€ven anvĂ€nda det juridiska standardformulĂ€ret för retur, men det Ă€r inget krav. FormulĂ€ret hittar du lĂ€ngst ned i villkoren.

DEFEKTA PRODUKTER

Om du behöver hjÀlp med en produkt bör du kontakta oss i rimlig tid sÄ att vi kan hitta en snabb och passande lösning för dig. Vi rekommenderar att du kontaktar oss sÄ fort som möjligt, sÀrskilt om produkten skadades under leveransen. Om du kontaktar oss inom 14 dagar efter leveransen sÄ anses det alltid rimligt.

BERÄKNING AV ÅTERBETALNING

Om du returnerar hela din bestÀllning kommer vi att Äterbetala dig helt, inklusive den ursprungliga fraktkostnaden. Om du vÀljer nÄgon annan fraktmetod Àn vÄr standardleverans (standard), Äterbetalar vi endast de returnerade produkterna. Om du endast returnerar nÄgra av dina köpta produkter fÄr du inte tillbaka fraktkostnaden. Eventuella rabatter som har tillÀmpats kan ocksÄ gÄ förlorade och dras av frÄn din Äterbetalning vid partiella returer. Det inkluderar fri frakt vilken kan ha getts pÄ grund av det ursprungliga vÀrdet av bestÀllningen.

PAKETERING AV RETUR

Var noggrann med hur du skickar tillbaka paketet. AvstÄ frÄn att anvÀnda kuvertet eller kartongen som du fick föremÄlen i. De Àr avsedda för engÄngsbruk och ska genast Ätervinnas. Kuverten Àr inte tillrÀckligt starka för att hantera flera försÀndelser och har designats för att genast Ätervinnas.
Det Àr dÀrför alltid bÀst att anvÀnda nya och sÀkra skyddsförpackningar nÀr du returnerar varor till oss. AvstÄ ocksÄ frÄn att anvÀnda tunna papperskuvert; de Àr inte tillrÀckligt skyddande. VÀlstoppade kartonger Àr oftast den bÀsta lösningen.
Om en vara returneras till oss och skadas under returtransporten kan vi inte acceptera returen. IstÀllet mÄste du göra reklamation till den posttjÀnst du valt som avsÀndare.
Observera att du som kund alltid stÄr för kostnaden av returen plus försÀkring och spÄrning av de varor som returneras till oss.

ÅTERBETALNING

Vid Äterbetalning Àr vi alltid skyldiga att betala tillbaka pengarna till den kÀlla som de kom ifrÄn. Det betyder att vi inte kan Àndra bankkontot för Äterbetalningen. Vi behandlar vanligtvis eventuell Äterbetalning inom fem arbetsdagar. FrÄn tidpunkten för vÄr Äterbetalning kan det ta allt frÄn nÄgra sekunder till en vecka att nÄ dig. Det beror pÄ vilken betalningsmetod du vÀljer och din bank.

KLAGOMÅL

Vi strÀvar alltid efter att göra vÄra kunder nöjda. DÀrför löser vi alla problem direkt med kunden. SÄ var inte rÀdd för att skicka in klagomÄl, förslag eller kommentarer.
Alternativt kan du ocksÄ kontakta ditt lokala organ för tvistlösning:
Om du befinner dig i Europeiska Unionen och inte i USA Ă€r det organet kĂ€nt som ODR (Online Dispute Resolution Center). Det Ă€r en EU-styrd, opartisk reklamationsmyndighet som hanterar sĂ„dana Ă€renden.

LÄNKA TILL BODYMOD

Du kan lÀnka till vÄr webbplats, förutsatt att du gör det rÀttvist och lagligt och inte skadar vÄrt rykte eller drar fördel av det. Du fÄr inte lÀnka pÄ nÄgot sÀtt som föreslÄr nÄgon form av association, godkÀnnande eller stöd frÄn vÄr sida dÀr det inte finns.
Du fÄr inte lÀnka frÄn nÄgon webbplats som du inte Àger.
Denna webbplats fÄr inte inramas/avbildas pÄ nÄgon annan webbplats. Vi förbehÄller oss rÀtten att dra tillbaka tillstÄnd utan förvarning.

AVSTÅENDE

Om du bryter mot dessa villkor och vi inte vidtar nÄgra ÄtgÀrder, behÄller vi ÀndÄ rÀtten att anvÀnda vÄra rÀttigheter och rÀttsmedel i alla andra situationer dÀr du bryter mot dessa villkor.

ÅTKOMST

Åtkomst till den hĂ€r webbplatsen Ă€r tillfĂ€llig och vi har rĂ€tt att dra tillbaka eller Ă€ndra tjĂ€nsterna utan förvarning. Vi Ă€r inte ansvariga om den hĂ€r webbplatsen av nĂ„gon anledning Ă€r otillgĂ€nglig under nĂ„gon period. Ibland kan vi begrĂ€nsa Ă„tkomsten till vissa delar av eller hela webbplatsen. Webbplatsen innehĂ„ller Ă€ven lĂ€nkar till andra webbplatser ("Andra webbplatser") som vi inte driver. Blue Monkeys In Space Ltd. har ingen kontroll över andra webbplatser och tar inget ansvar för dem eller för nĂ„gon förlust eller skada som kan uppstĂ„ frĂ„n att du anvĂ€nder dem. AnvĂ€ndning av andra webbplatser omfattas av villkoren pĂ„ respektive webbplats.

ANSVARSFRISKRIVNING

Allt pÄ denna webbplats visas utan garantier eller villkor angÄende dess riktighet. SÄvida inte annat uttryckligen anges till den vidaste omfattningen som tillÄts enligt lag, utesluter vi och vÄra leverantörer, innehÄllsleverantörer och annonsörer alla villkor, garantier och andra villkor som annars kan anses vara underförstÄdda genom lag, sedvanerÀtt eller rÀttsprincip och ska inte vara ansvariga för nÄgra skador överhuvudtaget, inklusive, utan begrÀnsning till, direkta, indirekta, följdskador, sÀrskilda, följdskador eller incidental skador, eller skador för förlust av anvÀndning, vinster, data eller andra immateriella tillgÄngar, skada pÄ rykte eller goodwill, eller kostnaden för inköp av ersÀttningsvaror, som uppkommer i samband med anvÀndningen, oförmÄgan att anvÀnda, prestanda eller fel pÄ denna webbplats eller de andra webbplatserna och alla material som publiceras pÄ dem, oavsett om sÄdana skador var förutsebara eller uppkommer av kontrakt, skadestÄnd, rÀttvisa, Äterbetalning, genom lag, enligt sedvanerÀtt eller pÄ annat sÀtt. Detta pÄverkar inte Blue Monkeys In Space Ltd:s ansvar för dödsfall eller personskada som uppstÄr till följd av vÄrdslöshet, bedrÀglig felaktig framstÀllning, felaktig framstÀllning av en grundlÀggande frÄga eller nÄgot annat ansvar som inte kan uteslutas eller begrÀnsas enligt tillÀmplig lag.

VALFRIA VERKTYG OCH TJÄNSTER

Ibland ger vi tillgÄng till verktyg frÄn tredje part som vi varken övervakar eller har nÄgon kontroll över. Till exempel, men inte begrÀnsat till, tjÀnster för att spÄra ditt paket.
Du förstÄr och samtycker till att vi ger dig tillgÄng till sÄdana verktyg "i befintligt skick" och "som finns tillgÀngligt" utan nÄgra garantier, representationer eller villkor av nÄgot slag och utan nÄgot stöd. Vi har inget ansvar som hÀrrör frÄn eller relaterar till din anvÀndning av valfria verktyg frÄn tredje part.
All anvÀndning av valfria verktyg som erbjuds via webbplatsen sker helt pÄ egen risk och eget gottfinnande. Du bör alltid se till att du Àr bekant med och accepterar villkoren för de verktyg som tillhandahÄlls av tredje parts leverantör(er).
I framtiden kan vi ocksÄ erbjuda nya tjÀnster och/eller funktioner via webbplatsen (inklusive att slÀppa nya verktyg och resurser). SÄdana nya funktioner eller tjÀnster omfattas ocksÄ av dessa villkor.

TILLÄMPLIG LAGSTIFTNING

Dessa villkor styrs av och tolkas enligt Maltas lagar.

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

För att bestÀlla frÄn Bodymod krÀvs det att du uppger vissa personuppgifter, som till exempel din e-post för att skicka orderbekrÀftelsen och din leveransadress för att skicka dina varor. Det Àr standard och gör att vi kan hantera försÀljning och redovisning korrekt. Du behöver inte skapa ett konto pÄ vÄr webbplats för att bestÀlla för första gÄngen, men om du inte har ett konto sÄ skapas ett automatiskt nÀr du handlar frÄn vÄr sida. Inloggningsuppgifterna skickas automatiskt till dig efter att de har skapats.
FrÄn det hÀr kontot kan du se de uppgifter vi har om dig och radera dem nÀr som helst.
Vi rekommenderar dock att du behÄller kontot eftersom att det har vissa fördelar. Det lÄter dig spÄra dina bestÀllningar, det förenklar kundtjÀnst och du kan kontrollera nyhetsbrevprenumerationer. Det Àr dessutom gratis.
Förutom den information du tillhandahÄller anvÀnder vi Àven cookies som spÄrar dina handlingar under ditt besök.
Cookies anvÀnds frÀmst för att fÄ webbplatser att fungera. De gör att det du lÀgger i varukorgen sparas dÀr. Vi anvÀnder dem ocksÄ för att analysera anvÀndarbeteende, förbÀttra webbplatsens anvÀndbarhet och optimera annonser. Det Àr alltsÄ inget att vara rÀdd för.
Slutligen behöver vi ocksÄ dessa för att förhindra bedrÀgerier. Detta görs av vÄr automatiska bedrÀgerikontroll, som mÀter risker och upptÀcker potentiella kontoproblem.

Vi strÀvar efter att vara helt transparenta med alla vÄra besökare. Om du accepterar vissa cookies som Google, Facebook, Snapchat, Pinterest och TikTok sÄ kan vi överföra viss information. Datan som överförs kommer att maskeras (<hashed>) innan vi gör det. Vi delar alltsÄ aldrig data om dig som vem som helst kan lÀsa. Vi krypterar data med en hashkey för din sÀkerhet. Uppgifterna inkluderar vanligtvis din e-postadress, namn, telefonnummer, vad du köpte och nÀr.
Ibland behöver vi dock förmedla data som inte Àr krypterade. Det kan ibland vara en nödvÀndighet för alla nÀtbutiker. Vi mÄste till exempel vidarebefordra din information till den posttjÀnst du valt för att leverera ditt paket. Vid en polisutredning kan vi behöva lÀmna över försÀljningsdata till polisen. Detta har vi ingen kontroll över, och gÀller för alla online-ÄterförsÀljare.
SÄ du kan vara trygg i vetskapen att: Vi hÄller din data sÀker. Vi lagrar bara det vi behöver. Dina uppgifter Àr endast tillgÀngliga för nödvÀndiga parter och lÀmnas inte ut till nÄgon tredje part utan ditt samtycke. DÀrför kommer vi endast att lÄta dig se eller anvÀnda dina uppgifter. Din data lagras och sÀkerhetskopieras pÄ krypterade europeiska servrar och Àr helt förenligt med GDPR.
Kontakta oss om du skulle vilja veta vad vi har lagrat om dig. Vi hjÀlper dig gÀrna.

VÅRA RÄTTIGHETER

PÄ den hÀr sidan kan du nÀr som helst granska den senaste versionen av villkoren.
Efter eget gottfinnande förbehÄller vi oss rÀtten att uppdatera, Àndra eller ta bort nÄgon del av dessa villkor genom att publicera uppdateringar och Àndringar pÄ vÄr webbplats. Det Àr ditt ansvar att regelbundet kontrollera dessa Àndringar. Genom att fortsÀtta anvÀnda vÄr webbplats eller vÄra tjÀnster efter att vi har uppdaterat villkoren, accepterar du dessa Àndringar.

STANDARDFORMULÄR FÖR RETUR

"Till: Bodymod, Stapelholmer Weg 28-30, 24963, Tarp, Tyskland
Jag/vi vill tillÀmpa ÄngerrÀtten pÄ mitt köpeavtal för följande produkter bestÀllda xx/xx-xxxx och mottagna xx/xx-xxxx: (Ange namn pÄ produkter). Med vÀnliga hÀlsningar, (Kundens namn, adress, ordernummer, underskrift, datum)"

Kontakta oss via e-post vid ytterligare frÄgor om villkoren.

Har du fortfarande frÄgor? Hitta mer information hos Bodymod Support

Visa
Mastercard
PayPal
Google Payâ„ąïž
Apple Pay
Klarna
DHL Express
FedEx Express
Postnord

*14K guld ingÄr inte i den aktuella kampanjen.

2.1.2

Vi Àr sÄ glada att du Àr hÀr! Handlar du smycken för första gÄngen pÄ Bodymod? Kontakta oss nÀr som helst, vÄr kundsupport Àr alltid redo att hjÀlpa dig.

För att leverera den absolut bÀsta upplevelsen, förbÀttra vÄr webbshop, och bara visa saker som du tycker Àr intressant sÄ anvÀnder vi cookies. Vi vill vara tydliga med att vi vÀrderar din privata information och du fortsÀtter vara anonym nÀr du kikar igenom webbshoppen. NÀr du lÀgger en bestÀllning hanteras din personliga information pÄ bÀsta sÀtt. LÀs om vÄr integritetspolicy hÀr.

Om du vill veta mer om cookies eller Àndra dina cookies instÀllningar sÄ kan du göra det hÀr.